Ready to go - Reisverslag uit Tubbergen, Nederland van Aniek Bossink - WaarBenJij.nu Ready to go - Reisverslag uit Tubbergen, Nederland van Aniek Bossink - WaarBenJij.nu

Ready to go

Door: Aniek Bossink

Blijf op de hoogte en volg Aniek

10 Juli 2014 | Nederland, Tubbergen


Na een maandenlange voorbereiding is het dan eindelijk zo ver.. mijn avontuur naar Ghana begint! Een hele lijst vaccinaties is afgewerkt, mijn visum is binnen en twee bomvolle koffers zijn gepakt. Eén koffer zit vol met cadeautjes voor de kinderen, tweedehands kinderkleding en handige dingen voor in het basisschooltje als schriften, pennen en stiften. Ik hoorde dat de kinderen helemaal fan zijn van bellenblazen en ballonnen, dus daar heb ik ook een hele lading van ingeslagen. Mam en ik zijn helemaal losgegaan bij de Action: stoepkrijt, kleurplaten, spelletjes, puzzels, een voetbal en make-up voor de meiden. De andere koffer is gevuld met mijn kleding (erg lelijke kleding overigens, alleen bij de Miss Etam hadden ze driekwartbroeken :O) en pillen. Ik ben benieuwd of ze me aan gaan houden bij de douane, de hoeveelheid pillen is enorm: malariapillen, vitaminepillen, cranberrypillen, lijnzaadoliepillen, vitamine C pillen; je kunt het zo gek niet bedenken.
Verder ben ik vanmorgen nog even ten huwelijk gevraagd! Om te voorkomen dat ik in Ghana lastig gevallen wordt door mannen heb ik een ring om en kan ik nu zeggen: ‘I am married’. Voor zeven weken ben ik nu dus getrouwd haha 
N.a.v. het stuk in de krant heb ik veel reacties gekregen, erg leuk! Ik ben echt ontzettend verrast door de vele donaties die ik heb gekregen op het rekeningnummer van de stichting. De stichting was al begonnen met de bouw van toiletten bij het schooltje, het geld was echter op. Met jullie donaties gaan we verder met de bouw! Sanitaire voorzieningen zijn essentieel voor mensen vanwege de hygiëne. Als er normale toiletten voor de kinderen beschikbaar zijn, zullen ze minder snel ziek worden. Jullie donaties komen dus absoluut goed terecht! Houd mijn blog in de gaten voor foto’s van dit project.
Vanavond vertrek ik samen met een vriendin uit Groningen. We vliegen via Istanbul en morgen om 19:30 uur zal ik in de hoofdstad van Ghana, Accra, aankomen. Zaterdagmorgen leg ik met een trotro (een klein busje dat een typisch vervoermiddel in Ghana is) de lange reis naar het oosten van het land af om daar vervolgens aan te komen bij het project. Ik ben erg benieuwd hoe de kinderen op mij zullen reageren en hoe ik het werk daar ervaar. Ik zal veel dingen meemaken en er staat mij een enorme cultuurshock te wachten, maar ik heb ontzettend veel zin in het avontuur!

Liefs, Aniek

Ps. Iedereen bedankt voor de lieve groeten en kaartjes!

  • 10 Juli 2014 - 13:36

    Iris Bolscher:

    Haa Aniek,

    Heel veel succes en plezier daar in Ghana! Geniet er van, wat een mooie uitdaging echt super vet dat je dit gaat doen!!!! Respect!!

    Zie je vast en zeker snel weer in Tubbergen.

    Liefs Iris

  • 10 Juli 2014 - 14:42

    Kim Kotte:

    Lieve Aniek,

    Heel veel succes en plezier in Ghana!
    Ben super trots op je! ♥

    Xxx Kim

  • 12 Juli 2014 - 11:29

    Floor:

    Lieve Aniek,
    Nu zijn we een paar kilometer minder van elkaar verwijderd, ik zou je zo willen bezoeken in Ghana! Ik vind het echt heel gaaf dat je dit doet en ik hoop dat je veel mooie en indrukwekkende dingen gaat zien, deze ervaring zal je altijd bij blijven. Heel veel succes en vooral genieten !!
    Heel veel liefs Floor, we zien elkaar in augustus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Deze zomer ga ik vijf weken vrijwilligerswerk doen bij de stichting Missahoe Wonder in Ghana. De stichting heeft twee grote projecten: het weeshuis Missahoe Children’s Home en het bijbehorende basisschooltje: de Missahoe Montessori School. Beide projecten zijn gevestigd in Kpando, een klein dorpje in het zuidoosten van Ghana. Ik zal gaan werken in zowel het weeshuis als het basisschooltje. In het weeshuis zal ik helpen met de dagelijkse dingen als de kinderen wassen, aankleden, voor ze koken en natuurlijk veel met ze spelen en hun alle liefde en aandacht geven. In het basisschooltje zal ik wiskunde, Engelse en Franse les aan de kinderen geven. In deze reisblog houd ik jullie op de hoogte van alle dingen die ik meemaak tijdens mijn zomer in Ghana. Het avontuur waar ik mijn hele leven al van droom. De droom die nu eindelijk werkelijkheid gaat worden. Daarnaast zal ik op deze blog foto's plaatsen van het project dat ik ga financieren met jullie donaties. Ik laat hiermee dus iets blijvends achter voor de kinderen in Ghana.

Actief sinds 03 Okt. 2013
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 5813

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 26 Augustus 2014

Ghana

Landen bezocht: